Dnes má svátek Zikmund , zítra slaví Alexej .

Ptáme se Vás:

Dáváte si novoroční předsevzetí?
 

rka_mase_letk

Krimi novinky:

  • Bolavý zub zastavil kamion a pomohli strážníci… Každý, kdo zažil bolest zubů, ví, jak umí být nepříjemná. Nesnesitelná bolest zubu dokonce zastavila i kamion mířící od Chrudimi do Pardubic, jeho ři...

    Celý článek...
  • Policisté z polabinského obvodního oddělení řeší oznámení týkající se poškození majetku, kterého se měl dopustit přítel poškozené. 

    Sedmatřicetiletý muž přišel dle oznamovatelky do jejího b...

    Celý článek...
  • V prvních hodinách nového roku došlo k vážné rodinné události v Dašicích na Pardubicku.

    Devětačtyřicetiletý syn zde fyzicky napadl své rodiče. K události došlo poté, co se muž v podnapilém ...

    Celý článek...
  • Kriminalisté obvinili manželskou dvojici, která měla obchodovat prostřednictvím internetu, zboží i přes obdržené platby nezasílala a peníze si ponechala pro svůj prospěch. 

    Celý článek...

Kočka Bulváru

image-0964e80200e188cab4d5a569b587477de5c1a20f90c4c01bebd1623971f8fbbd-V.jpg

Očima Miloše Spáčila

  • Už je to pár let, co jsem zahodil cigaretu, kterou jsem nahradil její elektronickou alternativou. Ta stará, tabáková, mi už ani nechutná, dokonce mi smrdí. Ale starýho psa novým kouskům nenaučíš, přírodní tabák je prostě přírodní tabák, takže občas pobafávám dýmku. Žádný Taras Bulba ani Krakonošova směs, prostě si…

    Celý článek...
Krajští cestáři v zimě udržují na tři a půl tisíce kilometrů silnic

seminar_suspk_zimni_udrzba_4Především pro manažery a dispečery autobusových i kamionových přepravců připravila Správa a údržba silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) zajímavý seminář. Týkal se aktuálního tématu zimní údržby, kdy krajští silničáři chtěli představit plány zimní údržby, seznámit dopravce s novou mechanizací, informačními technologiemi - vybavením dispečerských pracovišť zimní údržby silnic.

Krajští silničáři podobné semináře už pořádali a měli úspěch. Vzájemná spolupráce s dopravci, ale i složkami integrovaného záchranného systému je pro fungující systém zimní údržby potřebná. V Pardubickém kraji je údržba zajišťována na více než tři a půl tisících kilometrů silnic všech tříd. Pouze 144 kilometrů nejméně významných cest silničáři v zimě neudržují. SÚS Pk se vlastními silami stará o 2266 kilometrů, na 1200 kilometrů obstarávají externí dodavatelé. „Činnost Správy a údržby silnic Pardubického kraje je veřejností sledovaná. Všichni chceme jezdit po upravených a bezpečných silnicích. Krajští silničáři udržují poměrně rozsáhlou síť komunikací a řekl bych, že většinou s dobrým výsledkem. Letos mají novou techniku i zásoby posypových materiálů připravené, a tak zima může do Pardubického kraje naplno přijít," říká hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Krajští silničáři se na zimu připravují už v létě, kdy například nakupují posypové materiály. Skladovací haly soli jsou naplněny 16 tisíci tunami. To by mělo pokrýt průměrnou zimu. Drtě a písku mají cestáři připraveno téměř 25 tisíc tun. Inertním posypem udržují 1427 kilometrů silnic, solí - chemicky 1867 kilometrů. Loňská mírná zima znamenala určité úspory, a to nejen v množství použitého materiálu, ale i díky menšímu počtu ujetých kilometrů. „Část uspořených prostředků, konkrétně částku 10 milionů korun, jsme hned po skončení zimy použili na souvislé obnovy a opravy povrchů našich silnic,“ prozrazuje náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Jaromír Dušek, podle kterého náklady na zimní údržbu na jeden měsíc se pohybují průměrně v částce kolem 22 milionů korun.

Správa a údržba silnic investovala i do nové mechanizace. Pořídila dva nové nakladače a sedm nákladních vozidel. Některá jsou zcela nová, jiná po generální opravě. Vybaveny jsou víceúčelovými sypacími nástavbami, které umožňují v zimě sypat a v létě mají využití na výspravu silnic horkou asfaltovou směsí, nebo se podílejí na běžné údržbě. Radlice mají dva typy břitů – gumu na odstranění břečky a sněhu, kov na odstranění zmrazků a ujetého sněhu. Mechanizaci rozšířily i nové radlice. „Ještě před zimou řidiče i dispečery proškolujeme. Musí se s novou technikou seznámit, naučit se s ní zacházet. Také si projíždějí trasy, které jim jsou na zimu přiděleny. Musí vědět, kde jsou například omezené šířkové poměry, dělící ostrůvky, čela propustů a mostů, začátky chodníků ohraničené obrubou, atd. Pod vrstvou sněhu a často v nepříznivých klimatických podmínkách, v noci musí často řidiči jet i „po paměti. Srážka vozidla s radlicí s pevnou překážkou je nejen ohrožení života a zdraví posádky, ale většinou také značná materiální škoda, většinou totální zničení radlice a upínacího zařízení. Vozidlo pak bývá i na delší dobu mimo provoz. To klade vysoké nároky na rezervní vozidla,“ vysvětluje ředitel SÚS Pk Miroslav Němec.

V rámci kraje jsou podmínky pro údržbu silnic v zimě rozdílné. Ovlivněny jsou různými klimatickými podmínkami. Nadmořská výška se pohybuje od 200 m n. m v Polabí až po 900 m n. m na Kralicku či Žamberecku. V nižších polohách bývají zrádné ranní námrazy, ve vyšších polohách zase řidiče ohrožují nejvíce sněhové jazyky a závěje. 

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
 

Aktuální číslo

paparazzi bulváru zasahují:

Online čtenáři:

Právě připojeni - hostů: 3 

Upozorňování

Je nutné vyplnit e-mail a alespoň jednu událost, na kterou se má upozorňovat.

E-mail *
Upozornění na nový soubor
Upozornění na nový článek
Upozornění na nový archiv

TREFA

  • Miloš Říha, hokejový trenér

    riha


    Jak s odstupem hodnotíte, pane trenére, svoje letošní účinkování u pardubického klubu? Jak hodnotíte výsledek, kterého mužstvo nakonec dosáhlo? Jirka, Pardubice

    Na jednu stranu tým dosáhl toho, čeho dosáhnout…

    Celý článek...

banner-suska

Náš Facebook

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com

Paparazzi Bulváru zasahují:

krychlic.jpg