Dnes má svátek Magdaléna , zítra slaví Libor .

Ptáme se Vás:

Vyrazíte v srpnu do Sportovního parku Pardubice?
 

rka_mase_letk

Krimi novinky:

  • Bolavý zub zastavil kamion a pomohli strážníci… Každý, kdo zažil bolest zubů, ví, jak umí být nepříjemná. Nesnesitelná bolest zubu dokonce zastavila i kamion mířící od Chrudimi do Pardubic, jeho ři...

    Celý článek...
  • Policisté z polabinského obvodního oddělení řeší oznámení týkající se poškození majetku, kterého se měl dopustit přítel poškozené. 

    Sedmatřicetiletý muž přišel dle oznamovatelky do jejího b...

    Celý článek...
  • V prvních hodinách nového roku došlo k vážné rodinné události v Dašicích na Pardubicku.

    Devětačtyřicetiletý syn zde fyzicky napadl své rodiče. K události došlo poté, co se muž v podnapilém ...

    Celý článek...
  • Kriminalisté obvinili manželskou dvojici, která měla obchodovat prostřednictvím internetu, zboží i přes obdržené platby nezasílala a peníze si ponechala pro svůj prospěch. 

    Celý článek...

Kočka Bulváru

tereza.jpg

Očima Miloše Spáčila

  • Už je to pár let, co jsem zahodil cigaretu, kterou jsem nahradil její elektronickou alternativou. Ta stará, tabáková, mi už ani nechutná, dokonce mi smrdí. Ale starýho psa novým kouskům nenaučíš, přírodní tabák je prostě přírodní tabák, takže občas pobafávám dýmku. Žádný Taras Bulba ani Krakonošova směs, prostě si…

    Celý článek...
Bulvár
Krajské správy silnic jsou připraveny modernizovat silnice II. a III. třídy za stamiliony

DSC_2566_400x265Pracovní setkání všech krajských správ a údržeb silnic hostily Pardubice. Do krajské metropole se sjeli ředitelé organizací z celé České republiky. Témat k řešení bylo hned několik, nejdiskutovanější otázkou bylo čerpání dotací ze státních zdrojů a zimní údržba silnic.

 

Krajské správy a údržby silnic jsou připraveny čerpat finanční prostředky na modernizace silnic II. a III. třídy. V tzv. zásobnících projektů mají kromě již realizovaných akcí připraveny další stavby za stamiliony korun. Pokud by tyto peníze do krajů přišly, dokázaly by je okamžitě využít. „Kraje mají v tuto chvíli vysoutěženy projekty v rozmezí 100 – 400 milionů korun jednotlivě. Součet těchto připravených staveb v rámci republiky představuje částku přesahující 4 miliardy korun. Jsou to akce, kde je možné okamžitě předat staveniště a začít stavět. V tuto chvíli ale nejsou na tyto projekty finanční prostředky, přestože stát prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury do krajů již poslal v letošním roce vysokou částku 3 miliardy korun,“ popisuje současný stav věci Miroslav Němec, viceprezident Svazu dopravy ČR pro silniční dopravní infrastrukturu a ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

Zmiňovaná dotace je mezi kraje rozpočítávána podle délky silniční sítě. Například pro Pardubický kraj tato dotace v letošním roce činí téměř 183 milionů korun. „Z rozpočtu Pardubického kraje k této částce přidáváme dotaci ve výši 150 milionů korun, z toho přes 50 milionů je určeno na projekční práce. Touto částkou se přibližujeme rekordnímu roku 2015,“ doplnil náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.

Dalším tématem pracovního jednání byla i zimní údržba silnic I. třídy ve vlastnictví státu, kterou převážně zajišťují právě krajské organizace. Stát nyní uvažuje o třech modelech této údržby, a to buď rozšířením svých vlastních kapacit, převodem některých úseků silnic do vlastnictví krajů nebo privatizací této činnosti.

„Stát pro tento případ v jednotlivých krajích rozdělil silniční síť I. tříd na 57 oblastí. Zde bude prováděna údržba liniově. To prakticky znamená, že vozidla údržby budou součástí dopravního proudu kamionů. V současné době je údržba zajišťována v tzv. okruzích, kdy vozidlo s posádkou udržuje 20 až 50 kilometrů silniční sítě. Vozidla na silnice I. třídy najíždějí prakticky na každé křižovatce. Zároveň tvoří zálohu pro první pořadí důležitosti,“ vysvětlil Miroslav Němec. Zástupci správ silnic se shodli, že systém liniové údržby je funkční pouze pro mírné zimy, kdy dodavatelé účtují jenom paušály za pohotovost. „V okamžiku, kdy např. spadne vyšší vrstva mokrého sněhu, údržbová vozidla zůstanou uvězněna v kolonách kamionů, které se zastaví jako první, zejména ty nenaložené. Těsně potom se zastaví i údržba silnic II. a III. třídy, protože součástí krajských okruhů jsou i „jedničky“ z důvodu přejezdu. Protože na silnicích II. a III. třídy nejsou u křižovatek s „jedničkami“ obratiště, zůstanou i údržbová vozidla nižšího pořadí důležitosti stát v koloně. Navíc u kombinace liniové údržby organizované státem a okruhů zabezpečovanými kraji se budou potkávat vozidla údržby při přejezdech se zdviženou radlicí,“ dodal Němec s tím, že za krizové řízení v krajích odpovídají hejtmani. Z diskuze zástupců údržbových organizací však vyplynulo, že hejtmani (kraje) však nebudou mít k dispozici kapacity pro zvrácení kalamitního stavu na „jedničkách“.

PR

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
 

Aktuální číslo

paparazzi bulváru zasahují:

Online čtenáři:

Právě připojeni - hostů: 85 

Upozorňování

Je nutné vyplnit e-mail a alespoň jednu událost, na kterou se má upozorňovat.

E-mail *
Upozornění na nový soubor
Upozornění na nový článek
Upozornění na nový archiv

TREFA

  • Miloš Říha, hokejový trenér

    riha


    Jak s odstupem hodnotíte, pane trenére, svoje letošní účinkování u pardubického klubu? Jak hodnotíte výsledek, kterého mužstvo nakonec dosáhlo? Jirka, Pardubice

    Na jednu stranu tým dosáhl toho, čeho dosáhnout…

    Celý článek...

banner-suska

Náš Facebook

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com

Paparazzi Bulváru zasahují:

BLV Paparazzi.jpg